Kategorie
Uncategorized

Ostatnie Trendy SEO

Jeżeli już wcześniej zdążyłeś zauważyć, że w SEO nic nie zostało dane na zawsze, to zapewne jesteś na bieżąco ze wszystkim trendami i zmianami algorytmu Google. Jednak gdy od dłuższego czasu nie interesowałeś się optymalizacją strony dla wyszukiwarki internetowej, powinieneś odświeżyć swoją wiedzę. Dziś przygotowaliśmy dla was kilka praktycznych wskazówek SEO, o których powinniście pamiętać przez cały rok 2020. To pozwoli waszym stronom wyjść obronną ręką z każdej opresji.

Skupienie uwagi na czytelnikach – Optymalizując stronę dla wyszukiwarki często zapominamy o tym, że treść strony powinna być czytelna i angażująca przede wszystkim dla czytelników. Jeżeli na twojej stronie wciąż używasz pogrubionych słów kluczowych w formie nieodmienionej, np. „zaltronik Katowice” to powinieneś pozbyć się tego i napisać coś dla człowieka.

Odpowiednia treść – Aby internauta dobrze się czuł na twojej stronie, powinieneś zadbać o odpowiednią treść. Co więcej, aby strona dobrze była odbierana przez wyszukiwarkę, treść na twojej stronie powinna ulegać aktualizacji – możesz to osiągnąć chociażby poprzez dodanie bloga do strony. Blog pomoże ci również odwoływać się do innych istotnych treści na twojej stronie.

Zmiany w Google – w ciągu ostatnich dwóch lat wyszukiwarka Google wprowadziła szereg istotnych zmian, które odbiły się na widoczności wielu stron internetowych. Ostatecznie klucz do zrozumienia algorytmu Google, znajduje się w wytycznych dotyczących tworzenia treści. Aby twoja strona była widoczna w wyszukiwarce Google na najwyższych miejscach, powinieneś pamiętać o następujących zasadach:

  1. Treść jest kluczowa. Dobra treść – istotna, zwięzła, informacyjna, edukacyjna i formatowana – jest lepsza od treści w której leje się woda, treści w której brak formatowania.
  2. Jeżeli coś piszesz, powinieneś to robić z myślą o zwykłych ludziach, a nie robocie wyszukiwarki. Ostatecznie to ludzie nabijają ci odwiedziny, czas wizyt i odsłony innych podstron.
  3. Zachowuj linki w rozsądnej liczbie. Dotyczy to zarówno artykułów jak i całej twojej strony. Jeżeli już musisz linkować do niepewnych źródeł, używaj atrybutu „nofollow”.
  4. Ostatecznie pamiętaj, że obecnie wszystko kręci się wokół tworzenia wysokiej jakości treści. Tworząc taką treść nie będziesz musiał martwić się spadkami przy kolejnej aktualizacji algorytmu. Lepiej iść w jakość, a nie w ilość.
https://www.youtube.com/watch?v=e_JKCcs8rv8
https://www.youtube.com/watch?v=Q3voFGCpws0